Welcome To My Itsy-Bitsy Kingdom ! || Follow or Dashboard||

Aug 13, 2012

rayaaa ... seronoknyaa .


selamaaat hariii rayaaaaaaa ~ *teng tereng teng teng , teng teng tereng teng*

hai hai ladies and gentleman ,
uish , bape hari je lagi nak raya, insyaAllah bulan ramadhan tahun depan jumpa lagi . ish , ta sabar nya nak raya . seronok seronok tapi ta de lah seronok sgt sbb kawan-kawan aku byk yg raya kat kampung mase first raya . so aku bosan -.- sbb raya kedua aku pulak ke selangor . hmmph ! ta adil .tp tape lah janji rayaa .

actually , before raya ade something yg menakutkan aku sebelum hari raya datang . satu keputusan yg aku kne tanya , dan aku tak sanggup terima jawapan tidak . aku ta sanggup , actually , semalam aku main bunga api , wohooo , cantekkk :) sangat sangat sangat . jeles lah tuwwww . nak bukti ? haa , nah .


main bunga api uuw . mestilah main tgh mlm , baru feel .

aku rasa mcm ta sanggup dah nak berlakon jadik gembira , aku cuba jadik gila so aku ta yh pikir bnde nih . senyum kat luar sedih kat dalam memang pahit nak tahan . td waktu fizik , Allah je tahu sakitnya hati . bukan sakit hati sbb jeles , just rasa mcm ta sedap hati . dan aku tgh rasa nya skang , mcm ni lah korang pernah rasa bila something yg penting sgtsgt yg korang kne tunggu jawapan nya dari seseorg , yg korang agak-agak 60 % bole menyakitkan hati , 40% boleh melegakan hati utk jawapan dia . aku tatahu nak terangkan mcm ne . just bayangkan ... kdg bila aku rasa mcm tu , aku rse mcm nak mati dh , ta sanggop nak pikir , mmg lah org kata perkara tak penting wt pe nak dititikberatkan , tapi korang ta rasa sakitnyaa tahan bnde tuh . mesti korang kata , hal duniawi ta yh nak kelam sangat . yg penting kita baik ngn Allah . mmg , aku cuba dekatkan diri dgn Allah , aku cuba minta petunjukNya , aku cuba meminta ketenangan fikiran dan jiwa . aku taknak jadik gila .

tp if somebody bole paham ape yg aku lalui , tak ta de sape , mungkin aku je rase membebankan . tp bayangkan korang kat tempat aku , kelu lidah wey , kadang2 korang cakap dan tanya pasal tu , aku rasa nak menangis depan korang , rasa nk lari dari soalan2 tuh . tp aku tetapkan pendirian , aku bangun dgn sebelah jiwa aku menjawap dgn senyuman yg terukir yg jauh bezanya dari apa yg aku rasa dalam dasar lubuk hati aku . aku ta kuat , aku ta mampu , kadang2 aku terpikir , kadang2 aku menangis dlm hati , kdg2 aku lari dari situasi . tp apa yg boleh dbuat , hanya menanti . aku tatahu apa yg aku patut buat , yg aku tahu , aku kene terus bernafas dan bernyawa juga terus bersemangat . menyembunyikan perasaan bukan salah satu dari minat aku . aku tak pernah menyembunyikan perasaan aku dulu . aku mmg seorang yg direct tp skang , aku dlm keadaan kaku keliru kedu . aku rasa ta patut beritahu tapi kdg2 hati perlu berbicara sesuatu . aku beritahu sedikit demi sedikit so aku sendiri ta rasa beban sesuatu tuh , mungkin lepas korang baca nih korang akan pikir , " apa ke bodoh nya minah ni ? pasal benda kecil pun nak sengsara " aku jawap skang , its okay . ini just luahan . ta salah meluahkan something .

bila aku sakit atau rasa ta senang hati atau ta sedap hati , aku cuba menekan sekuat2 jiwa aku dan membisik " Allahuakbar . Kau kuat Maiyy " itu je cure yg bole membantu .

okay ahh , mungkin sampai situ je aku nk cter . bukan semua bnde kte bole rasa beban dia sama2 , aku tanak membebankan kawan2 aku . aku tahu dpe baik dan membantu org nya , tp aku yakin mereka juga mungkin akan rasa duka dan beratnya .

assalamualaikum , nak gy berbuka puasa .

-dunaa-



thanks reading , byeee

No comments:

Post a Comment