Welcome To My Itsy-Bitsy Kingdom ! || Follow or Dashboard||

Aug 4, 2012

sememangnya berbeza


morning sunshine ^^

okay , tgh bersahur tadi mak smbang2 psl tahun-2 sudah . ini salah satu story yang ak nak share dgn korang , but take note . bnde nih ta de kne mengene dgn berlagak or what . just nak cerita sahaja .

dulu , hidup aku mewah jugak lah . nak tahu kenapa ? sbb dulu mak aku wt dua kerja and ayh aku pun wt dua kerja gak . actually mak aku dulu businesswoman with my abah . mak aku kerja dkat foodcourt jusco kt ipoh ni , kira paling laris kt situ lah . abah aku pn kerja situ , kira mak aku nih boss utk hanya satu stall kat foodcourt uh lah . masa aku hidup mewah tuh , aku ta tahu ape maksud lapar , dahaga , cinta , belajar , dan miskin . almari aku , usah ckp la , baju tidur pun dah penuh almari aku . tapi disadvantage dia , aku balik sekolah terus pergi jusco . kdg2 ta sempat salin baju sekolah . masa utk diluangkan bersama family pun ta cukup . kdg2 ak duduk sorang2 kat rumah , kdg2 aku ikut mak aku pergi JJ .

kalau mak aku masih kerja dekat situ sampai skang , alamatnya punah lah aku . hidup ak msty sosial yg melampau . haha . dulu , aku mane kisah kwn dgn sape pun , sbb membe ak dh ramai yg kat JJ , aku slalu lepak dgn depe ahh kat JJ , sape2 je yg aku jmpe . well , dulu JJ uh dh mcm rumah kedua aku . Rumah aku ? huh , usah ckp lah , bersih je . sbb aku balik rumah utk nak tidur je . sabtu ahad , pagi2 mak aku kemas rumah terus gy JJ . busy life kan ? haha . tp alhamdulillah skang ta dah . aku pn dh tatahu mne membe ak yg slalu ak lepak dlu uh .

dulu kan kalau setakat nak beli barang kat guess and gucci , ckp je . mak bg duet , haa , pergi lah shopping sensorang . tp dulu aku kecik agy ta reti nak shopping , just suka mintak duet utk beli makanan and main game je .

tp aku bersyukur , aku pernah hdup mcm anak raja dulu . lgpn , brg dulu murah . haha . zaman kuno uhh . kuakuakua . kalau shopping , kne amik 2 3 4 troli sbb ta cukup muatan . tp bkn sape makan pn , dulu mak aku rajin wt open house kalau tgh free . kdg2 aku suka , kdg2 ak ta ske . penat tahu ta . adush .

itu je serba serbi psl aku yg dahulu . start aku darjah 5 , mak aku berhenti sbb ta larat , lgpun mak aku dh tua . nnt penat . so , hdup skang pn okay juga . ada makan ada minum ada baju ada rumah . itu pn cukup dh :)

maybe Allah nak bg ak rse kedua2nya :) susah senang kita kne tempuhi kan ? hehe . so itu je lah yg na di-updatekan skang . hehe . byebye ..

-dunaa-

thanks reading , byeee

No comments:

Post a Comment